تولید محتوا

تولید محتوای خوب برابر با رشد کسب و کار است!

Make your business shine

خدمات تولید محتوا آژانس خلاقیت سکو

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا فرآیند تولید ایده‌های موضوعی است که برای مخاطب شما جذاب است. تولیدکننده محتوا، محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون آن ایده‌ها ایجاد می‌کند و آن اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدئو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌های محتوا برای مخاطبان در دسترس قرار می‌دهد. در نتیجه تولید محتوا به افراد کمک خواهد کرد تا کسب و کار، برند و محصولات شما را کشف کنند.

محتوای متقاعد کننده چیزی است که مخاطبین را جذب، درگیر و باعث لذت و اشتیاق آن ها می شود. بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما می آورد و در نهایت برای شرکت شما درآمد ایجاد می‌کند.

اما چرا تولید محتوا مهم است؟ تولید محتوا بهترین روش بازاریابی دیجیتال است. وقتی محتوا تولید می کنید، اطلاعات رایگان و ارزشمندی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهید که باعث جذب مشتریان بالقوه به وب سایت شما خواهد شد. همچنین مشتریان فعلی را نیز از طریق این تعامل با کیفیت، حفظ نموده و ارزش قابل توجهی برای شرکت خود ایجاد خواهید کرد. حال بیایید نگاه آماری به موضوع تولید محتوا که نشان دهنده افزایش توجهات به این حوزه می باشد، بیاندازیم:

  • 50 درصد از بازاریابان قصد دارند در سال میلادی پیش‌رو، سرمایه گذاری خود را در بازاریابی محتوا افزایش دهند.
  • تقریبا 40 درصد از بازاریابان می‌گویند بازاریابی محتوا برای استراتژی بازاریابی آنها ضروری است.
  • و 10٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می گویند که این وبلاگ بیشترین بازگشت سرمایه را برای آن ها داشته است.

عناصر یک برنامه استراتژی محتوا

از آنجایی که یک برنامه استراتژی محتوا نقشه راهی است که برای ایجاد، انتشار و مدیریت محتوای مفید طراحی شده است، در اینجا برخی از عناصر کلیدی وجود دارد که باید به هنگام ایجاد محتوای در نظر گرفته شود، آورده شده است:

1. اهداف و مقاصد

می خواهید با محتوای خود به چه چیزی برسید؟ آیا می خواهید آگاهی از برند را افزایش دهید؟ قصد هدایت مخاطبین خود را دارید؟ یا شاید، بهبود تعامل با مشتری؟ آیا هر سه این موارد مدنظر است یا به دنبال چیز دیگری هستید؟

وقتی اهداف و مقاصدی را که می‌خواهید محتوایتان به شما در دستیابی به آن کمک کند، تعریف می‌کنید، یک گام بزرگ به سوی موفقیت در این حوزه برداشته اید.

2. مخاطب هدف

شخصیت مخاطب (یا شخصیت خریدار) نمایشی نیمه تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس داده ها و تحقیقات است. شناخت شخصیت مخاطب هدف به شما کمک می کند بفهمید برای چه کسی محتوا تولید می کنید. برای ایجاد شناخت دقیق از شخصیت مخاطب خود، می توانید از نظرسنجی ها استفاده کرده و فعالیت خود در رسانه های اجتماعی را بیشتر کنید. این شناخت شامل اطلاعات جمعیت شناختی، علایق و ترجیحات محتوایی مخاطب شما می‌شود. دانستن این اطلاعات به شما کمک می کند تا انواع محتوا، موضوعات و کانال های بازاریابی را که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند، پیدا کنید.

3. ممیزی و آنالیز محتوا

بعد از شناخت مخاطب، محتوای موجود خود را بررسی کنید تا مشخص کنید چه چیزی کارآمد است و چه چیزی نیست. به این ترتیب، می‌توانید شکاف‌ها و نقاط قوت محتوای خود را شناسایی کنید. 

4. کانال ها و انواع محتوا

در مرحله بعد، در مورد انواع محتوایی که ایجاد می کنید (به عنوان مثال پست های وبلاگ، ویدئوها، اینفوگرافیک ها و غیره) و کانال هایی که از طریق آنها، این محتواها را توزیع می کنید (به عنوان مثال وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل و غیره) تصمیم بگیرید. اطمینان حاصل کنید که این نوع محتوا و کانال ها را بر اساس ترجیحات مخاطبان خود انتخاب می کنید. قبل از انتخاب نوع محتوا و کانال توریع ایده آل، قالب ها و کانال‌های مختلف را آزمایش کرده و اثربخشی آنها را اندازه گیری کنید.

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

5. فرایند ایجاد محتوا

این بخش از برنامه استراتژی محتوای شما، مراحل تولید محتوا، از تولید ایده تا انتشار را مشخص می کند. این فرآیند می تواند شامل واگذاری نقش ها و مسئولیت ها به دیگر اعضای تیم یا فریلنسرها باشد.

6. اندازه گیری و تجزیه و تحلیل

اکنون اهداف و مقاصد، شخصیت‌های مخاطب خود، کانال‌هایی که برای توزیع محتوای خود استفاده می‌کنید و فرآیند تولید محتوا را می‌شناسید. گام بعدی تعیین معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای ارزیابی موفقیت محتوای شما است. معیارهای واضحی را برای هر هدف تعریف کنید. همچنین از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics و ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی بومی برای نظارت منظم بر عملکرد و تطبیق استراتژی خود، در صورت نیاز استفاده کنید.

7. حاکمیت محتوا

حاکمیت محتوا شامل تعیین استانداردها و خط‌مشی‌هایی برای ایجاد، انتشار و نگهداری محتوا برای اطمینان از ثبات و کیفیت در طول زمان است. در این بخش از برنامه استراتژی محتوا، دستورالعمل‌های سبک محتوا، دستورالعمل‌های لحن صدا و معیارهای کیفیت محتوا توسعه داده می‌شود. این عنصر تضمین می کند که اعضای تیم شما و/یا فریلنسرها محتوای منسجم و باکیفیتی ایجاد می کنند.

در تمام مراحل کنار شما هستیم

مراحل تولید محتوا توسط تیم فناوری اطلاعات سکو

برنامه ریزی (Plan)

در اولین مرحله ابتدا هدف از تولید محتوای جدید،موضوع و بهترین قالب برای این محتوا مشخص می شود.

دو نکته بسیار مهمی که در این مرحله به آن ها توجه می شود اولا شخصیت‌های خریدار کسب و کار شما (همان مشتریان بالقوه) و ثانیا این مطلب که چه محتوایی برای آنها مفید یا جالب خواهد بود.

با توجه به نکات فوق الذکر، تیم فناوری اطلاعات سکو مناسب ترین استراتژی را انتخاب نموده و سپس تولید محتوا آغاز می‌شود.

ایجاد (Create)

ایجاد محتوا مهمترین مرحله از مراحل تولید محتوا می‌باشد. ما نکات کلیدی و جزییات مرتبط با یک محتوای خوب را دانسته و سعی می‌کنیم علاوه بر حفظ و کنترل کیفیت، هزینه تولید محتوا را نیز به طرز قابل توجه‌ای کاهش دهیم.

تمرکز بر روی بخش اطلاعاتی محتوا، عدم طویل شدن مقدار محتوا، آموزشی بودن محتوا و مفید و خاص بودن محتوای تولید شده به منظور افزایش بازدیدکنندگان (و در نتیجه تبدیل آن ها به دنبال‌کنندگان و نهایتا مشتریان خود) از جمله مواردی است که تیم فناوری اطلاعات سکو در هنگام تولید محتوا به آن‌ها توجه می‌کند.

انتشار (Distribute)

یک تصور غلط در مورد تولید محتوا وجود دارد. اکثرا تصور می‌شود پس از ایجاد محتوا، فقط کافی است دکمه انتشار را کلیک کرده تا بازدیدکنندگان به سمت آن سرازیر شوند. در حالی که اینچنین نبوده و به همان اندازه که برای ایجاد یک محتوا وقت گذاشته می‌شود، باید برای تبلیغ و انتشار آن صرف شود.

در این مرحله هدف، جذب مخاطبان بیشتر از طریق انتشار مناسب محتوا در زمان مناسب و در بستر مناسب می‌باشد. تسلط به سئو و بسترهایی از جمله شبکه های اجتماعی از مزیت‌های رقابتی تیم فناوری اطلاعات سکو به منظور موفقیت در این مرحله می‌باشد.

تجزیه و تحلیل (Analyze)

در آخرین مرحله، تیم فناوری اطلاعات سکو کارایی و اثربخشی محتوای منتشرشده را تجزیه و تحلیل خواهد کرد. عموما معیارهای ذیل در هنگام تجزیه و تحلیل اثربخشی محتوا، در نظر گرفته شده و متناسب با مقادیر آن‌ها تصمیماتی به منظور تثبیت یا بهبود محتوا اتخاذ خواهد شد:

  • تعداد بازدیدها از محتوا
  • میزان اشتراک گذاری
  • لینک‌های ورودی
  • میزان تبدیل بازدیدکنندگان به دنبال‌کنندگان
  • کارایی محتوا بر اساس سه المان موضوع، قالب و نویسنده

چرا ما؟

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

تیم خلاق

ما یک تیم خلاق هستیم که از چالش‌های جدید با آغوش باز استقبال می‌کنیم

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

طراحی مبتنی بر سئو

تیم حرفه‌ای ما، سایت را مبتنی بر اصول سئو پیاده‌سازی می‌کنند.

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

بهینه سازی

سایت‌ها پس از پیاده‌سازی، به صورت کامل  بهینه‌سازی می‌شوند.

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

امنیت

تیم امنیت سکو، تمام سایت‌ها را قبل از انتشار به طور کامل بررسی می‌کنند.

دنیای مجازی را به ما بسپارید...

خدمات تیم فناوری اطلاعات سکو

طراحی سایت

انواع طراحی های منحصر به فرد برای انواع کسب و کارها، فروشگاه اینترنتی و طراحی اختصاصی سایت های شخصی

شبکه‌های اجتماعی

حضور حدود 2 بیلیون کاربر فعال در شبکه‌های اجتماعی و این یعنی فرصت جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر از طریق به کارگیری استراتژی‌های مناسب

سئو

هدف از سئو، دیده شدن سایت شما از طریق قرار گرفتن در صفحات اول موتورهای جستجو خصوصا گوگل می باشد.

به فکر رونق بخشیدن به کسب و کار خود هستید؟

با ما در تماس باشید

طراحی سایت سئو آژانس خلاقیت سکو امنیت طراحی لوگو شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا

مشخصات خود را وارد نمایید تا ما با شما تماس بگیریم